Follow Dr Han :)

Dr Han endorsed

Thursday, June 19, 2008

the Milkfish

Guess what, for the 1st time in my life - I found this fish in moscow supermarket! Yup, the milkfish - dalam bahasa melayu nya -> ikan terubuk! . Costed me 60rubble for one fish ( 700g) - it's about 90 rubble per kilo... alaaa dalam RM12 sekilo la ikan ni.... :) The only downside is - this fish is frozen and it's imported from Taiwan. But I dont care, for the past 6 years Ive been eating frozen food everyday :P nothing new there...

12 comments:

pearlEJ said...

nak buat apa dgn ikan tu?? nk bakar ker nk goreng??

ej kalau terubuk suka goreng letak sambal mcm ikan cencaru tu.. hehe.. sodap... setengah org tak suka goreng sbb katanya tak rasa lemak2 tuuu...

Tie said...

Kenapa lak nama dia gitu,tak macam susu pun.Ikan ni paling Tie benci.Dah pernah terlekat tulang,2minggu baru hilang.Merana tau..Tapi kalau yg masin dari sarawak tu Tie makan.Goreng garing jadi tulangnya ranggup.Eemmm sedap..

Chika Chika said...

chika suka terubuk bakar.
tapi mak saya kata tak boleh makan banyak tulang nanti tercekik. kena tunggu abah/ adek-adek cubitkan.

hahahahahahahahah

She's The One said...

kalo yg masin penah la makan...:)
sedappppp....
telur terubuk lagi sedappp....
ya ampun makan dengan belacann..
lazatt..

hani said...

sebelum masak pegang kepala n ekor ikan tuh, pastu tarik ikan tuh..hehehe..org ckp la sbb nanti mudah nk mkn..xde la terganggu dgn tulang2 dia yg bnyk tuh...

tp kan, nmpk lain lak ikan terubuk tuh..hehehe..aritu i beli dekat 20 ekor ikan terubuk masin masa g sarawak...sedap taw..:p

El-Zaffril said...

terubuk masin ke bro...

mummysyafie said...

kalau yang masih sedap makan ngan nasi panas nan

kat srawak leh dapat yg fresh2

Lily.Lulu. said...

ikan terubuk x suka ..
nak ikan pari bakar
nyum nyum !!
:D

IdaShah said...

klu bakar sedap nih. tp byk tulang arr

nads said...

wah...
sedap nih kalo dibakar...
tp , banyak tulang maa...
huhuhu...

wénkt said...

ikan?
ermmm

Kheirul said...

ikan tu bukan ikan terubuk.. itu ikan susu gaks...

ikan terubuk yang banyak tulang tu