Follow Dr Han :)

Dr Han endorsed

Monday, October 20, 2008

then i said....

Suki Cida said...
tapi kenapa bila isu poligami je ikut nabi? and my opinion... tk ramai lelaki mewarisi sifat yang sepatutnya... now days lelaki take opportunity je...:(


han said -
1. dah bab poligami jer orang lelaki mampu ikut cik, yang lain kami x mampu....
2. kalau x opputunist , mcm mane nak berjaya kan? x gitu cik suki?

p/s -sayangi dan hargai kaum lelaki :P


10 comments:

marzalina said...

aduh..bab poligami jer ker lelaki mampu ikut???

Suki Cida said...

marzalina - tulakan tak adil betul
...

hann that simple? hahah

hUdArLiNg said...

haha. sexist btol =p

Wahidah said...

isu bese ni..llaki mmg suke je biler bab poligami ni..tp kalo mampu segala serbi tk salah kot..hehehe..tp mn de pompuan rela dimadukan...hehehe

Ida said...

Mmmmm..kalu nak ikut sgt sunnah ikut la yg simple2 dulu nih...yg simple2 yg tak perlu kuarkan duit pun tak mampu....

cthnya...bersugi, berjubah, berkupiah....

Mummy Hanny said...

u are a true male chauvinists! congratulations...

p/s: memang pembela kaum yang berjaya!

mummysyafie said...

e'eleh...nyampah tol ngan alasan camni..

:P

Adry said...

Wo wo wo... itu pandangan peribadi Hans jer... jangan la terus benci lelaki...

Ada sebab kuasa poligami tu Allah bagi... kalau tak setuju ,tak suka ngan bakal suami atau lelaki yang nak poligami itu cerita lain.. perempuan boleh bersuara pasal ini.. tapi jangan sampai mempersoalkan kenapa Poligami dibenarkan , Jangan menentang Poligami, jangan sampai kata Islam tak adil ok...

Buat Hans plak... jangan la cakap itu jerr yang lelaki ble ikut..hehe... ada banyak lagi sunnah nabi yang kita boleh ikut.. cara masuk tandas.. cara makan ... cara mandi... cara berjalan... ada seribu macam lagi "sunnah" nabi yang jauh lebih mudah selain daripada poligami yang kita boleh ikut dan boleh praktik kan dalam hidup ni..

Uiks.. panjang plak komen aku ni... bukan nak memandai.. tetapi nak beri pandangan jer.. tak suka takper.. personal opinion k..

Adry @ http://www.adrysabry.com

Suki Cida said...

adry! gua sokong lu!! :D

Adry said...

thanks suki.. :)